6 ఫిబ్ర, 2013

95. అజః, अजः, Ajaḥ

ఓం అజాయ నమః | ॐ अजाय नमः | OM Ajāya namaḥ


న జాయతే ఇతి జనించువాడు కాదు. ఇందు 'న జాతో న జనిష్యతే' (ఋగ్వేదము 1.81.5) - 'ఇతః పూర్వము జనించలేదు; ఇకముందు జనించబోవువాడు కాదు' అను శ్రుతి ఇచట ప్రమాణము.

:: భగవద్గీత - జ్ఞాన యోగము ::
అజోఽపి సన్నవ్యయాత్మా భూతానామీశ్వరోఽపి సన్ ।
ప్రకృతిం స్వామధిష్ఠాయ సంభవామ్యాత్మమాయయా ॥ 6 ॥


నేను పుట్టుకలేనివాడను, నాశరహితస్వరూపముగలవాడను, సమస్తప్రాణులకు ఈశ్వరుడను అయియున్నప్పటికి స్వకీయమగు ప్రకృతిని వశపఱచుకొని నా మాయాశక్తిచేత పుట్టుచున్నాను.



Na jāyate iti / न जायते इति He is not born vide the Sruti 'Na jāto na janiṣyate' (R̥gveda 1.81.5) - 'is not born nor will be born'.

Bhagavad Gītā - Chapter - 4
Ajo’pi sannavyayātmā bhūtānāmīśvaro’pi san,
Prakr̥tiṃ svāmadhiṣṭhāya saṃbhavāmyātmamāyayā.
(6)

:: श्रीमद्भगवद्गीता - ज्ञान योग ::
अजोऽपि सन्नव्ययात्मा भूतानामीश्वरोऽपि सन् ।
प्रकृतिं स्वामधिष्ठाय संभवाम्यात्ममायया ॥ ६ ॥


Unborn though I am, of changeless Essence! Yet becoming Lord of all creation, abiding in My own Cosmic Nature (Prakr̥ti), I embody Myself by Self-evolved māyā-delusion.

अजस्सर्वेश्वरस्सिद्धस्सिद्धिस्सर्वादिरच्युतः ।
वृषाकपिरमेयात्मा सर्वयोगविनिस्सृतः ॥ ११ ॥

అజస్సర్వేశ్వరస్సిద్ధస్సిద్ధిస్సర్వాదిరచ్యుతః ।
వృషాకపిరమేయాత్మా సర్వయోగవినిస్సృతః ॥ ౧౧ ॥

Ajassarveśvarassiddhassiddhissarvādiracyutaḥ ।
Vr̥ṣākapirameyātmā sarvayogavinissr̥taḥ ॥ 11 ॥

కామెంట్‌లు లేవు:

కామెంట్‌ను పోస్ట్ చేయండి